27/09/2018 - 19:00

Δύο νέοι υβριδικοί κινητήρες από την Peugeot

H Peugeot παρουσιάζει δύο νέους υβριδικούς κινητήρες βενζίνης για τα plug in μοντέλα 3008, 508 και 508 SW. Με συνδυασμένη ισχύ από 225 έως 300 ίππους και συνάμα αποδοτικούς, προσφέρουν στον οδηγό την απαραίτητη οικονομία, με χαμηλές εκπομπές, προκειμένου να συνδυάσει τόσο την πορεία στην πόλη και τα προάστια, όσο και στο ταξίδι.

Plug in υβριδική τεχνολογία

Οι δύο νέες τεχνολογίες της γαλλικής φίρμας ονομάζονται Hybrid και Hybrid4, με τη δεύτερη να αποκαλύπτει την 4κίνηση. Ο πρώτος 1,6 λίτρου PureTech έχει ισχύ 180 ίππων και ο δεύτερος 200. Αμφότεροι συνεργάζονται αποκλειστικά με το νέο κιβώτιο e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission – 8 σχέσεις), με τον ηλεκτροκινητήρα στον εμπρόσθιο άξονα, να αποδίδει 110. Έχει προστεθεί ο εναλλάκτης, τη στιγμή που ο μετατροπέας ροπής του θερμικού μοτέρ, έχει δώσει τη θέση του σε έναν πολύδισκο συμπλέκτη υγρού τύπου. Συνέπεια τούτου, η αύξηση της ροπής κατά 60Nm.

Στις εκδόσεις με τον Hybrid4, η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπλουτίζεται με έναν αντιστροφέα, με ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 110 ίππων και ένα κιβώτιο για την 4κίνηση. Η μπαταρία λιθίου ιόντων έχει τοποθετηθεί κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων και στις δύο εκδόσεις. Η χωρητικότητά της κυμαίνεται από 11,8KWh (Hybrid) και 13,2 KWh (Hybrid4) και είναι ικανή να αυξήσει την αυτονομία έως τα 50 χιλιόμετρα βάση του WLTP. Μάλιστα, με την ένδειξη Zero Emission, το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί το όχημα έως τα 135 χ.α.ω., πριν αναλάβει το θερμικό.

Σύστημα πέδησης και ανάκτησης ενέργειας

Ένα στοιχείο που κάνει τη διαφορά, είναι πως με την ένδειξη Brake, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί, δίχως καν να πατήσει το αντίστοιχο πεντάλ ο οδηγός. Αυτό γίνεται απλά όταν «φρενάρει» μόνος του ο κινητήρας και το αυτοκίνηεο μειώνει ταχύτητα. Στη mode Drive, πατώντας τα Shift και Park από το κιβώτιο, το πίσω μέρος ενεργοποιεί το Brake. Ένα διπλό πάτημα, το απεμπλέκει.

Με το i-Booster από εκεί και πέρα, φρενάροντας με τον παραδοσιακό τρόπο, το σύστημα ανακτά ενέργεια, αλλά αυτό μπορεί να το κάνει ακόμα και όταν υπάρχει σχέση στο κιβώτιο και η ταχύτητα μειώνεται. Εδώ, υπάρχει αντικατάσταση της αντλίας κενού, με μια ηλεκτρική (του συμβατικού κινητήρα).

Νέα επιλογή e-SAVE

Εφόσον ο χειριστής θέλει να κινηθεί αποκλειστικά με την ηλεκτρική μονάδα για 10, 20 χιλιόμετρα ή και ακόμα να «αδειάσει» την μπαταρία, επιλέγει το e-SAVE από την οθόνη αφής, έχοντας ενεργοποιήσει παράλληλα το Zero Emission.

Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας επιτυγχάνεται σε επτά ώρες με 3,3 kW και φορτιστή 8A, σε τέσσερις ώρες σε υποδοχή Green’up (3,3 kW, 14A φορτιστής) και σε λιγότερο από μία ώρα και 45 λεπτά, χρησιμοποιώντας Wallbox (6,6 kW 32A φορτιστής).

Χάρη στις ειδικές λυχνίες, ο καθένας μπορεί να δει την πρόοδο στη φόρτιση και όταν η πρίζα έχει συνδεθεί, τα χρώματα φανερώνουν πόσο έχει φορτιστεί. Η υποδοχή βρίσκεται εκεί που ήταν στην ουσία η αντίστοιχη για το ρεζερβουάρ.

Τα modes των υβριδικών κινητήρων

-Με τη Zero Emission η κίνηση είναι πλήρως ηλεκτρική

-Στη Sport αναδεικνύεται ο γρήγορος χαρακτήρας τους

-Στη Hybrid αναδεικνύεται η ευστροφία

-Στη 4WD (στο Peugeot 3008 Hybrid4) ενεργοποιείται η 4κίνηση

-Στην Comfort, η Hybrid mode «δουλεύει» με την ηλεκτρικά ελεγχόμενη ανάρτηση

Ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, οι παραπάνω λειτουργούν αποκλειστικά με το ηλεκτρικό μοτέρ.

Peugeot i-Cockpit

Είναι απολύτως φυσιολογικό να έχει εναρμονιστεί με τις ανάγκες των νέων κινητήρων. Μπορεί, επίσης να προσφέρει την εξατομίκευση για τον κάθε οδηγό, ενώ από εκεί και πέρα, το στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί από έναν μετρητή ισχύος, που περιέχει τις modes:

–ECO: Για οικονομία

–Power: Για δυναμική οδήγηση, προφίλ και συμπεριφορά

–Charge: Δείχνει το ποσοστό ανάκτησης της μπαταρίας, όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι

Δύο μετρητές εν συνεχεία, δείχνουν, ο ένας την ποσότητα του καυσίμου που απομένει και ο άλλος την ενέργεια. Όλα σε χιλιόμετρα. Όταν το όχημα φορτίζεται, υπάρχουν πληροφορίες για την αυτόνομη χιλιομετρική απόσταση που απομένει, το ποσοστό φόρτισης, την ταχύτητα με την οποία φορτίζεται η μπαταρία, όπως επίσης τη χρονική διάρκειά της σε ώρες ή λεπτά, όταν έχει «γεμίσει» πλήρως.

Και η οθόνη αφής επίσης, έχει εναρμονιστεί σε σχέση με το ηλεκτρικό προφίλ των οχημάτων. Περιλαμβάνει, μάλιστα και ένα «ηλεκτρικό» μενού, που παρέχει πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα, την κατανάλωση σε αμφότερα τα μοτέρ και άλλα. Τέλος, υπάρχει και δυνατότητα ρύθμισης της θερμοκρασίας στην καμπίνα, ανεξάρτητα με τις καιρικές συνθήκες εκτός αυτής. Αναφορικά με την εφαρμογή MyPeugeot, που έχει βελτιστοποιηθεί, ο οδηγός ελέγχει την κατάσταση της μπαταρίας, τον κλιματισμό και την κατανάλωση των κινητήριων συστημάτων.

Peugeot 3008 GT Hybrid4

Διαθέτει 4κίνηση και αποδίδει 300 άλογα. Ο κινητήρας PureTech έχει ισχύ 200, ενώ τα ηλεκτρικά, που βρίσκονται ένα στον εμπρός και ένα στον πίσω άξονα, συμπληρώνουν τα υπόλοιπα. Τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 6,5δλ. και η μπαταρία έχει χωρητικότητα 13,2kWh, για 100% οδήγηση με τα ηλεκτρικά μοτέρ, έως και 50 χιλιόμετρα βάση του WLTP. Έχει την απαραίτητη ελκτική πρόσφυση σε παντός είδους τερέν, με τις εκπομπές να είναι χαμηλές, μόλις 49g ανά χιλιόμετρο. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, προσφέρει μεγάλη άνεση στους επιβάτες που «κάθονται» πάνω σε αυτή. Ο κινητήρας εφοδιάζει την έκδοση GT αποκλειστικά, που στο εσωτερικό της περιλαμβάνει επένδυση Alcantara Greval Grey και πραγματικό ξύλο βελανιδιάς. Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμά του, η εκδοχή του Hybrid4 θα πλαισιωθεί από μια άλλη υβριδική μονάδα ισχύος 225 ίππων, που θα συνδυάζει το θερμικό μοτέρ απόδοσης 180 ίππων, με τα ηλεκτρικά.

Peugeot 508 και 508 SW Hybrid

Η συνδυασμένη ισχύ τους ανέρχεται στα 225 άλογα. Τα 180 τα προσφέρει το συμβατικό μοτέρ. Οι εκπομπές είναι λιγότερα από 49g το χιλιόμετρο και η μπαταρία δίνει αυτονομία 40 χιλιομέτρων βάση του WLTP. Η χωρητικότητά της είναι 11,8kWh. Ο χώρος φόρτωσης αγγίζει τα 487 λίτρα για το 508 και τα 530 για το SW.

Στον εξοπλισμό είναι διαθέσιμες τρεις προτάσεις. Οι Allure (και Allure Business), GT Line και GT, με την τελευταία εσωτερικά να περιλαμβάνει ταπετσαρία Alcantara Greval Grey.

Πηγή: Peugeot