30/05/2017 - 11:55

Δοκιμή Hyundai Tucson 1.7d 141 ίππων 7- DCT

Στην οικογένεια των μεσαίων SUV, πρόσφατα προστέθηκε και η νέα γενιά του Hyundai Tucson. Το κορεάτικο όχημα ελεύθερου χρόνου κυκλοφορεί εδώ και δυο χρόνια στην Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα η εισαγωγή του καθυστέρησε. Είναι το best-seller της μάρκας στην Ευρώπη, καθώς απορρόφησε το 31% των πωλήσεων της εταιρείας το 2016. Η μάρκα έχει παράδοση στα SUV. Η εμπλοκή της με την ανερχομένη κατηγορία ξεκίνησε με το Santa Fe, που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη το 2000. Η μάρκα έχει διαθέσει περισσότερα από ένα 1,5 εκατομμύρια SUV στην Ευρώπη μέχρι τώρα.

Η δοκιμή έγινε με το Hyundai Tucson που φέρει τον ντιζελοκινητήρα 1.700 κ.εκ. απόδοσης 141 ίππων καθώς και το αυτόματο κιβώτιο 7- DCT. Πρόκειται για μια έκδοση που απευθύνεται σε όσους κινούνται κυρίως εκτός της πόλης και θέλουν περισσότερη άνεση στην οδήγηση. Το κορεάτικο ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Τσεχία, θα αποτελέσει μια συμφέρουσα αγορά αν ο κάτοχος του διανύει τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο και έχει στόχο να το κρατήσει στην κατοχή του πάνω από τέσσερα χρόνια. Μόνο με αυτές τις προϋποθέσεις θα γίνει απόσβεση της διαφοράς που προκύπτει από την σύγκριση των τιμών πώλησης μεταξύ του ντίζελ και του βενζινοκίνητου.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Tucson ακολουθεί τη νέα γραμμή που καθιερώθηκε σε όλη την γκάμα. Ευπρόσδεκτη είναι η προσθήκη περισσότερων ευρωπαϊκών σχεδιαστικών στοιχείων στα βασικά τμήματα του αυτοκινήτου. Είναι βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα που εξασφαλίζει υψηλή ακαμψία και αυξημένες εσωτερικές διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το μήκος του καθορίστηκε στα 4,47 μ. και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.670 χιλ.

Το μοτέρ παράγει υψηλή ποσότητα ενέργειας. Μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. εμφανίζεται η ευεργετική επίδραση της ροπής. Τα 34,6 χλγμ. ροπής είναι διαθέσιμα από χαμηλά και η παροχή τους είναι σχεδόν γραμμική μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. Μόλις ο κινητήρας πάρει στροφές παράγει και ισχύ που κορυφώνεται στις 4.000 σ.α.λ. Η κίνηση του αυτοκινήτου είναι ομαλή και οι επιδόσεις βρίσκονται στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας. Ο κατασκευαστής δίνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5?? και τελική ταχυτητα 185 χλμ./ώρα. Οι ρεπρίζ είναι ικανοποιητικές ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Στο ταξίδι η απόδοση του πετρελαιοκινητήρα είναι επαρκής και καλύπτει τις ανάγκες κίνησης. Το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7-DCT) είναι της Hyundai. Προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής πλήρως αυτόματης λειτουργίας ή σειριακής λειτουργίας. Έχει ικανοποιητική λειτουργία. Θετικό στοιχείο και το Sport Mode το οποίο αλλάζει την ανταπόκριση του τιμονιού, του κινητήρα και του κιβωτίου.

Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά το επίπεδο θορύβου που φθάνει στη καμπίνα από την λειτουργία του κινητήρα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 6,2 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 129 γραμ./χλμ.

Η οδική συμπεριφορά παίρνει υψηλή βαθμολογία γιατί οι αναρτήσεις απορροφούν σε μεγάλο βαθμό τις περισσότερες εγκάρσιες ανωμαλίες και περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές. Επίσης, σε καλά επίπεδα βρίσκεται και η απόδοση του συστήματος διεύθυνσης. Είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και έχει καλή συμπεριφορά στους πλευρικούς ανέμους.

Η βελτιστοποίηση του εσωτερικού χώρου έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της άνεσης για τους επιβάτες και του αποθηκευτικού χώρου. Με κάποιες υποχωρήσεις μπορούν να ταξιδέψουν και πέντε επιβάτες. Στη περίπτωση που καθίσουν στα πίσω καθίσματα δυο ενήλικες το ταξίδι είναι άνετο και ευχάριστο.

Αξιοσημείωτη είναι η προσπάθεια της μάρκας να αναβαθμίσει την αισθητική του εσωτερικού χώρου. Επέλεξε μαλακά πλαστικά, νέας σχεδίασης ταμπλό και έδωσε έμφαση στη προσαρμογή καθώς και στο φινίρισμα.

Η αποθηκευτική ικανότητα είναι στο υψηλότερο επίπεδο της κατηγορίας αφού φθάνει τα 513 λίτρα. Ο χώρος αποσκευών τριπλασιάζεται με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φθάνοντας στα 1.503 λίτρα. Η κεντρική κονσόλα είναι εφοδιασμένη με μια μεγάλη, μη ανακλαστική οθόνη προβολής 8-ιντσών με τεχνολογία αφής capacitive για το σύστημα πλοήγησης

Το Hyundai Tucson 1.7d 141 ίππων 7- DCT κοστίζει 25.990 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στον θόρυβο του κινητήρα που φθάνει στη καμπίνα και στη ποιότητα κύλισης.