14/06/2017 - 16:56

Δοκιμή Skoda Kodiaq 1.4 TSI 125 ίππων 4Χ2

Μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις στην διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία είναι η ανάπτυξη της γκάμας της Skoda. Η μάρκα που ανήκει στον γκρουπ VW ενισχύει την θέση της στην αγορά με καινούργια μοντέλα τα οποία καλύπτουν τα κενά της, στις πιο ενδιαφέρουσες κατηγορίες αυτοκινήτων. Η νέα προιοντική της επίθεση ξεκίνησε με το λανσάρισμα ενός μεγάλου SUV, το οποίο ονομάστηκε Kodiaq. Η δεύτερη προσπάθεια της να αποσπάσει μερίδιο από την ανερχόμενη κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου είναι το μικρομεσαίο SUV, με την ονομασία Karoq, που θα κυκλοφορήσει  αργότερα.

Η δοκιμή έγινε στην Ελλάδα με το Skoda Kodiaq, το οποίο λανσάρεται αυτή την περίοδο στην ελληνική αγορά. Επιλέχθηκε η έκδοση που εκτιμάται ότι θα έχει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά μετά την στροφή των υποψήφιων αγοραστών στη βενζινοκίνηση. Το SUV μήκους 4,69 μ. παίρνει ενέργεια από τον υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.400 κ.εκ Αυτή η μονάδα ανήκει στο γκρουπ VW είναι δοκιμασμένη και κινεί πολλά μοντέλα του γερμανικού ομίλου. Φέρει τεχνολογία TSI, σύστημα άμεσου ψεκασμού και πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών EU6. Επίσης για να περιορισθεί η κατανάλωση καυσίμου διαθέτει σύστημα Stop & Start, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα καθώς και σύστημα διαχείρισης θερμικών απωλειών.

Η ισχύς του ανέρχεται στους 125 ίππους. Η μεγιστη ροπη είναι 20,2 χλγμ. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Όπως διαπιστώθηκε το μοτέρ μικρής χωρητικότητας καταφέρνει να κινήσει με ικανοποιητικό ρυθμό το μεγάλο αυτοκίνητο βαρους 1.500 κιλών. Από χαμηλά παρέχει σημαντική ποσότητα ισχύος και ροπής. Έχει γραμμική λειτουργία και στο αστικό περιβάλλον η απόδοση του δεν προβληματίζει τον οδηγό. Όμως στον αυτοκινητόδρομο και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, ο οδηγός πρέπει να πιέσει το μοτέρ για να αναπτύξει ταχύτητες ταξιδιού. Σε αυτή την περίπτωση ανεβαίνει η κατανάλωση καυσίμου. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 8,1 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε 6 λίτρα/100χλμ. Οι εκπομπές του CO2 είναι 140 γραμ./χλμ. Στα θετικά του κινητήρα περιλαμβάνονται το χαμηλό επίπεδο θορύβου και κραδασμών καθώς και η αξιοπιστία του.

Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι εύχρηστο και έχει την σωστή κλιμάκωση για τις ανάγκες κίνησης του αυτοκινήτου. Η καλή λειτουργία του εξασφαλίζει άμεσο κατέβασμα της σχέσης σε περιπτώσεις που απαιτείται αύξηση της ταχύτητας του αυτοκινήτου, όπως στο προσπέρασμα με πλήρες φορτίο.

Η οδική συμπεριφορά είναι προσανατολισμένη στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Λόγω της μετάδοσης της κίνησης μόνο στους μπροστινούς τροχούς, το σετάρισμα του αυτοκινήτου έγινε με ασφάλτινο προσανατολισμό. Οι μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων παρέχουν άνεση και δεν προβληματίζουν με την απόδοση τους όταν αντιμετωπίζουν σαμαράκια και κακοτεχνίες. Στον αυτοκινητόδρομο όμως θα ήταν καλύτερη η αίσθηση που προσλαμβάνει ο οδηγός και οι επιβάτες, αν οι αναρτήσεις ήταν λίγο πιο σκληρές. Οι κλίσεις στις στροφές είναι σχετικά περιορισμένες.

Το σύστημα διεύθυνσης χάρη στη κατάλληλη ρύθμιση εξασφαλίζει τον εύκολο έλεγχο του αυτοκινήτου. Παρέχει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό και διευκολύνει την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμη και σε δρόμους με πολλές κλειστές στροφές.

Ένα από τα ισχυρότερα σημεία του αυτοκινήτου είναι η μεγάλη χωρητικότητα τόσο για τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους. Η επιτυχημένη χωροταξία και το ιδιαίτερα αυξημένο μεταξόνιο 2.791 χιλ. συνέβαλαν στην παροχή ενός μεγάλου εσωτερικού χώρου. Άνετα ταξιδεύουν πέντε επιβάτες. Όσοι καθίσουν πίσω έχουν στη διάθεση τους πολύ χώρο για τα πόδια τους. Μπορούν να καθίσουν και σταυροπόδι. Η ιδιαίτερα μεγάλη αποθηκευτική ικανότητα του, το κατατάσσει στη πρώτη θέση της κατηγορίας. Παρέχει έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης όγκου 720 λίτρων. Δυο ακόμη ατού είναι η εύκολη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων προς τα εμπρός καθώς και η μεταβλητή αναδίπλωση τους. Έτσι ικανοποιούνται  περισσότεροι συνδυασμοί μεταφοράς αντικειμένων. Μάλιστα στη περίπτωση που γίνει πλήρης αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος ανέρχεται στα 2.065 μ. Το ιδιαίτερα μεγάλο μήκος του ενιαίου χώρου αποτελεί σημαντικό στοιχείο για όσους μεταφέρουν ογκώδη εξοπλισμό για σπορ.

Η ποιότητα κατασκευής και τα υλικά ανταποκρίνονται στις αυστηρές προδιάγραφες του γκρουπ VW. Η εργονομία είναι στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας. Η κατασκευή γερμανικών προδιαγραφών εξασφαλίζει και καλή ποιότητα κύλισης. Το επίπεδο θορύβου από τον κινητήρα και την κύλιση παραμένει σε χαμηλό επίπεδο ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο, παρατηρήθηκαν κάποιοι θόρυβοι από τις αναρτήσεις σε μερικές περιπτώσεις που η ανάρτηση δοκιμάσθηκε κοντά στα όρια της.

Η τιμή του Skoda Kodiaq 1.4 TSI 125 ίππων 4Χ2 καθορίστηκε στα 22.000 ευρώ. Πρόκειται για μια από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στην αυξημένη κατανάλωση όταν πιεστεί το μοτέρ και στους θορύβους που ενίοτε ακούγονται από τις αναρτήσεις.

 

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)